Co je to PPC reklama

ppc-reklama

PPC neboli Pay-Per-Click je druh reklamy, při kterém platíte za každé kliknutí na Vaši stránku. Neplatíte za žádné zobrazení, ale pouze tehdy, kdy reklama zákazníka zaujala a klikl na Váš odkaz.

Tato reklama funguje jak na vyhledávačích jako je Google a Seznam ale také na sociálních síti jako například Facebook, Instagram a další. Je to užitečný nástroj, který může Vaší firmě pomoci. Nyní se podíváme na to, jak funguje a čeho pomocí ní můžeme docílit.

Výhody PPC Reklamy

Při správném nastavení reklamní kampaně, necílíte na publikum globálně, ale jste schopni zacílit na přesně ty uživatele, kteří jsou zároveň Vašimi potencionálními zákazníky. Publikum si můžete vyselektovat například podle věku, geografické polohy, zájmů a podobně. Vy sami si v podstatě můžete vybrat na jak širokou škálu uživatelů budete cílit.

Další obrovskou výhodou je téměř dokonalá měřitelnost. To znamená, že jste schopni zjistit výkon reklamy jako třeba kolik lidí reklamu vidělo, kolik lidí na reklamu kliklo, konverze, na jaké uživatele reklama nejlépe působila a díky těmto údajům jste schopni dále reklamu zdokonalit, nebo zjistit o jaký produkt je největší zájem.

Máte na tuto reklamu dostatečné finance? Určitě ano, rozpočet reklamy se dá kontrolovat na denní bázi a klidně měnit každý den. Zároveň se dá nastavit i maximální cena za daný proklik nebo i čas, kdy se reklama bude zobrazovat.

Největší výhodou PPC reklamy je její obrovská flexibilita.

Nevýhody PPC reklamy

Pokud máte vysokou konkurenci, jenž se dá spočítat pomocí koeficientu KGR, tak se částka za proklik určitého klíčového slova může vyšplhat opravdu vysoko a nebudete schopni reklamu plně financovat a sníží se efektivita kampaně

Obrovský problém jsou tzv. klikací podvody, kdy může Vaše konkurence schválně klikat na Vaše reklamy a tím snižovat efektivitu kampaně.

Může se snížit Vaše organická viditelnost. I když PPC reklama může zvýšit okamžitou viditelnost, organické výsledky mohou poskytnout trvalé a stabilní umístění ve vyhledávačích. Proto je třeba se rozhodnout, jestli je reklama nutná nebo zkusíte zvýšit Vaši pozici pomocí SEO.

Největší problém je nutnost odborných znalostí k tomu aby byla reklama efektivní. Jak říká expert na Facebook kampaně Petr Handlíř ,,Reklamu v dnešní době umí naklikat každý, ale dostat z ní maximum to potřebuje cit a léta zkušeností.“

Co udělat pro ideální reklamu?

Asi to neradi slyšíte, ale nejlepší je najmout si PPC specialistu, který je schopný z Vaší reklamy vytěžit maximum. Ano můžete si ji udělat sami, ale efektivita nebude ani z daleka tak vysoká. Co teda dělat pokud si ji chcete vytvořit sami? Poznejte své zákazníky.

Stanovit si cíle a rozpočet
  • Základ je stanovit si částku, kterou jste schopni měsíčně do reklamy dávat. Později při výběru publika je potřeba zvážit jestli je částka adekvátní. Pokud máte e-shop se 100 různými produkty a cílíte na celou republiku, tak věřte tomu, že Vám 10 000,- měsíčně stačit nebude.
  • Co je Váš cíl? Pokud máte blog, tak chcete aby se uživatelé dostali na Vaši stránku. Když prodáváte produkty, tak chcete zvýšit své prodeje a nebo nabízíte služby, tím pádem je Vašim cílem aby uživatel vyplnil kontaktní formulář, nebo Vás kontaktoval jiným způsobem.
Zjistit klíčová slova a správně nadefinovat shody
  • Klíčová slova zjistíte přes Collabim, Ubersuggest nebo přímo při tvoření kampaně. Při jejich výběru se koukněte na jejich cenu za proklik a jestli se Vám toto klíčové slovo vůbec vyplatí. Dále je velice důležitý poměr KGR, který ukáže konkurenci na dané klíčové slovo. KGR je poměr počtu výsledků na Google ku počtu hledání daného slova za měsíc.
  • Co to jsou shody? Existuje volná shoda, frázová shoda a přesná shoda. O shodách se budeme bavit v některém z příštích článků.
Vyselektovat správné publikum
  • Čím přesnější publikum nastavíte, tak tím efektivnější Vaše reklama bude. Zjistěte jaké Vaši zákazníci mají zájmy, odkud jsou, jejich věk, pohlaví a v podstatě co nejvíce informací co můžete získat. 
Vytvořit lákavou reklamu
  • Je důležité mít chytlavý titulek reklamy, v popisu mít správně napsané co nabízíte, vytvořené odkazy a mnoho dalších nastavení. Jde o to ať reklama uživatele láká kliknout a aby zabírala co největší prostor ve vyhledávání.
Správně nastavit monitorování a analýzu
  • Na základě správné analýzy můžete upravit klíčová slova.
  • Musíte vědět, jaký je Váš konverzní poměr na reklamě, kolik uživatelů využilo Vaše služby.
  • CTR neboli Click-Through Rate je míra kliknutí na Vaši reklamu.
  • Měřte návratnost reklamy, zda se vůbec vyplatila.
  • Pokud máte web přes WordPress implementujte plug-in Hotjar a sledujte chování uživatelů.
  • Porovnávejte se s konkurencí a sledujte, co dělají lépe a co naopak hůře.

Potřebujete pomoci s tvorbou webu nebo marketingem a hledáte firmu, která se o vše postará? Koukněte na naše webové stránky a nezávazně nás kontaktujte. Rádi Vám poradíme, pomůžeme, popřípadě vytvoříme řešení pro Vaši firmu na míru.

ONLINE MARKETING

VÍCE INFORMACÍ

E-mail

rbmarketing@email.cz

Marek Rychtar

+420 722 944 374

Dominik Boháč

+420 732 223 056

Napsat komentář